25 april 2015

DIY | 2 Manieren om je kwasten te wassen

Wouw, het is al langer dan een jaar geleden dat ik mijn laatste DIY plaatste. Maar vandaag ga ik jullie 2 manieren om je kwasten te wassen laten zien. Ik gebruik er maar 1, maar als je toch liever geen natte handen hebt kan je ook de andere manier proberen.


MANIER 1




























Wat heb je nodig?
♥ Een kommetje met water
 Een shampoo (mijne is van Schwarzkopf, maar het beste kan je babyshampoo gebruiken, bijv van Zwitzal)
 Natuurlijk een kwast (of kwasten)




Als eerst doe je de shampoo in de kom, het hoeft niet veel te zijn. Bij mij is het veel doordat ik een foto moest maken met 1 hand en dat is niet erg makkelijk.





























Nu mix je de shampoo met het water met bijvoorbeeld een wattenstaafje of een sateprikker. Het is niet erg als er bij het wattenstaafje een beetje wat afkomt.
Mix dit tot je een beetje schuim ziet zoals hierboven.

Niet zo scherp, sorry.


























Nu ga je eigenlijk je kwast door het water heen halen en stempelen op de grond van de kom. Het is niet erg als het een beetje uit elkaar gaat staan, hierdoor word je kwast ook een klein beetje fluffyer (is dat een woord?)




























En dan ben je eigenlijk klaar. Kijk hoe vies het bakje is :o
Zoals je ziet gebruik ik deze kwast voor poeder (Niet voor bronzer).
Als laatste spoel je hem af.

Links vies, Rechts schoon (maar nat)






















MANIER 2
Wat heb je nodig?
♥ Shampoo
♥ Je eigen hand, of die van iemand anders
♥ Kwast (of kwasten)


Sorry voor het groene op mijn hand, ik had die dag tekenen op school en we gingen verven en tja, ik ben niet bepaalt handig met verf.....




























Deze manier gaat naar mijn gevoel en stuk sneller, en je verbruikt minder water.
Je doet als eerst een beetje shampoo op je hand.
Vervolgens ga je een beetje op je hand stempelen en heen en weer vegen. Bij deze manier is het de bedoeling dat je de shampoo een beetje in de kwast laat trekken, en daarom moet je hem goed over je hand vegen.
Zodra je het gevoel hebt dat je alles er goed uit hebt ga je hem afspoelen.

Before and After






















Dit is dus de reden waarom ik voor deze manier ga, hij maakt je kwasten toch net ietsje schoner.

Bedankt voor het lezen, ik hoop at jullie er wat aan hebben gehad.

Liefs, Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog bezoekt! Ik vind het lief als je een reactie achterlaat.